GRØNKÅL

28. juni 2020 0 Af KarinaG

Grønkål er rig på omega-3 fedtsyrer, klorofyl, aminosyrer, vitaminer A, C, E, K, B-kompleks og mineraler som jern, magnesium, kobber og kalium.

Det mest kraftige protein og bioidentiske aminosyrer findes i bladgrønt: spinat, grønkål, persille, byggræs, salat osv. Du kan ikke spise for meget bladgrønt og de forsyner os med antioxidanter (ligesom frugt) hvilket forlænger vores liv. Bladgrønt indeholder helt afgørende mineralsalte og proteiner.Grønkål indeholder en usædvanlig stor mængde antioxidanter der er afgørende for at beskytte kroppen fra degenerative sygdomme som diabetes, hjertesygdomme, osteoporose og neurologiske sygdomme.

Grønkål indeholder et organisk svovl, der har potente antibiotiske, antivirus og anti-inflammatoriske egenskaber, der arbejder for at øge immunsystemet og giver betydelige fordele ved kronisk betændelse og oxidativ stress set i forhold til fibromyalgi, leddegigt, kronisk bihulebetændelse, kronisk træthedssyndrom, KOL.

Grønkål er et anti-kræft kraftcenter og indeholder fytokemikalier såsom glucosinolater, der hjælper med at beskytte kroppen mod bryst-, tyktarms-, prostata-, æggestokke- og blærekræft. Grønkål indeholder fytokemikalier (som er virus dræbende og som kan trænge gennem organer og kirtler og dræbe patogerne) som glucosinolater. Disse glucosinolater er kendt for at afgifte kroppen på genetisk plan og har evnen til at bogstaveligt talt at forvandle din krop og sundhed.  Grønkål indeholder også alkoloider der dræber patogener bl.a. EBV helvedesild og bakterier.

Grønkål er godt til huden for både bladet og stilken indeholde silica som også er godt til tænderne. Grønkål er vigtigt til tænder og tandkødet.

Grønkål også er godt mod/til Eksem, udslæt og psoriasis, helbredelse af en fysisk skade, overgangsalderen pga. antioxidanter, udrensning/detox, gøre kroppen basisk, hjertet – styrker hjertesækken, binyrerne pga. antioxidanterne som støtter binyrerne, Urinsyregigt, fibromer, lymfesystemet og prostata. Grønkål masserer fordøjelseskanalen og fodrer de gode bakterier. Det kan føles ubehageligt hvis man har sensitive nerver i tarmkanalen.

For diabetes 1 og 2 eller hypoglykæmi. Fokuser da på grøntsager der omfatter spinat, bladselleri, spirer, grønkål og asparges. Disse fødevarer hjælper med at afgifte leveren, styrker glucose niveauet, støtter bugspytkirtlen og binyrerne samt stabiliserer insulin.

Print Friendly, PDF & Email