PEBERFRUGT

29. april 2020 0 Af KarinaG

Peberfrugter indeholder en imponerende mængde C vitamin op til næsten 6 gange mere end i en appelsin. Peberfrugter er også pakket med A vitamin og betakaroten som kan hjælpe med at booste immunforsvaret, forbedre synet og hjælper med at beskytte øjnene mod grå stær. De er også fremragende kilde af kalium, fibre, tiamin, betakaroten, folsyre, lutein/zeaxanthin, lycopen og har vist sig at hjælpe med at forhindre blodpropper og reducere risikoen for hjerteanfald og slagtilfælde.

Peberfrugter er yderst gavnlige for hjernen og kan hjælpe med at styrke hukommelsen og koncentrationsevnen samt reducere hjernetåge og forvirring.Peberfrugter er ideelle til vægttab fordi deres fibre hjælper med at sænke appetitten samtidig medvirker den til at man kan holde energien gennem hele dagen.

Peberfrugter skal være modne – som det er med de fleste planter. Der er tannin i peberfrugterne, så vær sikker at peberfrugterne er røde. Køb ikke de grønne peberfrugter for de er ikke modne. Hvorimod de røde, orange og gule indeholder markant højere indhold af vitaminer, mineraler og antioxidanter. Især de røde peberfrugter – som er helt modne – er fantastiske til lymfesystemet. Peberfrugter er søde, sprøde og saftige hvilket gør dem til perfekte mellemmåltider og fantastiske til salaten. De er også fantastiske at juice, dampe, sautere eller fylde. Prøv at lave en rå suppe ved at blende røde peberfrugter og tomater med et hvidløgsfed, nogle få friske basilikumsblade og pyntet med hakket forårsløg og avokado.

Det er et forfriskende, let og næringspakket måltid som kan nære kroppen og holde immunforsvaret stærkt. Prøv også at eksperimentere med den lækre søde orange peberfrugt som er en favorit hos både børn og unge. Køb de økologiske for deres sundhedsfremmende egenskaber når det er muligt.

KILDE :

http://www.medicalmedium.com/blog/raw-sriracha

https://www.medicalmedium.com/blog/bell-peppers

http://www.medicalmedium.com/listen/damaging-health-fads

Print Friendly, PDF & Email